1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Willems BX GTi 16V Mk2
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 december 2015 04:04 PM

Ik kon het niet laten. Ik moest deze auto redden.
Zo gezegd zo gedaan.
Ding gehaald. Eerste onderhoud zelf gedaan en nu is ze bij de garage voor keuring.

To do list:
- nieuwe banden
- nieuwe hydrauliek leidingen
- nieuwe spanrollen, d-riem en waterpomp
- nieuwe multiriem
- nieuwe kleppendekselpakking
- alarm installatie uitbouwen (vreselijke beun de haas die dat heeft gedaan)
- stukje laswerk linksvoor
- nieuwe benzine leidingen

Dit was het wel zo’n beetje. Hoop dat ze binnen 4 weken klaar zijn.

Ik hoop dat ik plezier mag hebben met deze bx.

Ik heb zelf een hoop foto’s en filmpje maar nog plaats waar ik het online kan zetten.
Dus Martijn bedankt voor de foto’s.

Foto’s:
IMAG1361 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1363 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1362 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1364 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1365 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1366 by CitroMarty, on Flickr

IMAG1367 by CitroMarty, on Flickr

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 december 2015 10:28 PM
  [ # 1 ]

Hij is bijzonder fraai!
Pianozwart staat niet verkeerd bij een BX! very good

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 09 december 2015 10:05 AM
  [ # 2 ]

Mooi ding man! Ik heb wel een zwak voor zwarte GTi’s. Toch net even mooier dan de andere kleuren.

(Maar goed, ik ben bevooroordeeld, want wij hadden jaren geleden ook een zwarte.)

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 09 december 2015 07:49 PM
  [ # 3 ]

Leuk dat deze BX gered is! Veel plezier ermee.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 14 december 2015 01:54 AM
  [ # 4 ]

@ BX19TZI

Toffe MK2!

Las je ook een olieslingerschot in de carterpan + verse drijfstanglagers?
Iets wat nodig is bij D6C/DFW’s op lijftijd, anders komt t.z.t. drijfstang nr 3 even buitenspelen Wink

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 14 december 2015 02:10 PM
  [ # 5 ]

Blij dat hij in goede handen is terecht gekomen Smile
Succes met de werkzaamheden!

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 15 december 2015 11:00 PM
  [ # 6 ]

De BX is inmiddels al door de keuring. Ik ben zeer tevreden over het herstel tot nu toe.
In samenwerking met de garage is de auto alweer heel wat beter geworden. Leuk om zelf dingen te maken.
De auto is nog lang niet klaar, maar de wagen kan in ieder geval weer heerlijk de weg op.

Morgen aan de slag met het dashboard om alle lampjes te vervangen.

Weet trouwens iemand wie de alarminstallatie in deze auto heeft ingebouwd? Dat wil ik er heel graag uit hebben.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 16 december 2015 10:33 PM
  [ # 7 ]

Las je ook een olieslingerschot in de carterpan + verse drijfstanglagers?
Iets wat nodig is bij D6C/DFW’s op lijftijd, anders komt t.z.t. drijfstang nr 3 even buitenspelen Wink

Het olieslingerschot lijkt me alleen nodig als je veel lange snelle bochten maakt en/of vaak op het circuit te vinden bent.
Het vervangen van de drijfstanglagers, is dat goed zelf te doen? Wie hier heeft het al eens gedaan?

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 16 december 2015 11:03 PM
  [ # 8 ]

Ik, maar mijn motor lag uit elkaar Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 17 december 2015 01:36 AM
  [ # 9 ]
Felice schreef:

Het olieslingerschot lijkt me alleen nodig als je veel lange snelle bochten maakt en/of vaak op het circuit te vinden bent.
Het vervangen van de drijfstanglagers, is dat goed zelf te doen? Wie hier heeft het al eens gedaan?

Daar zit juist het gevaar bij een 16v!!
Hoe weet je hoe de vorige eigenaren hebben hebben gereden met de 16v?
Ik heb al vaak een kapot gelopen BX 16v/Mi16 gezien, beter dit te voorkomen met verse lagers en een olieslingerschot.
Ze lopen meestal kapot bij +2 ton op de klok Wink

Zie de 16v van Poekoek
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214672/P345/

Lagers vervangen is te doen, maar je hebt wel enige ervaring nodig.
Mocht de krukas beschadigd zijn dan zul je hem moeten uitbouwen en laten slijpen = veel werk Smile

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 17 december 2015 07:19 AM
  [ # 10 ]

Daar heb je een punt.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 28 december 2015 09:54 AM
  [ # 11 ]

Ik heb nog bx stoelverwarming hier liggen.
Nou vroeg ik me af kan dat ook onder een stoffen interieur of moet ik daarvoor leer hebben?
Is het verder niet verstandig om een nieuw setje aan te schaffen en het werkend te maken via de originele bx knopjes?

Heeft iemand tips of suggesties wat handig is?

Verder krijgt de bx een nieuw stuurhuis en hydroliek pomp want die zorgen voor lhm lekkage.
En het alarm laat ik eruit halen. Dat is te lastig voor mij om het zelf te doen.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 03 januari 2016 01:15 AM
  [ # 12 ]

Even een korte vraag.
Ik heb sinds vandaag dat de interval van de ruitenwisser niet meer werkt. De normale en paniek stand werken nog wel.
Nou is mijn vraag: wat is er eigenlijk stuk?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 januari 2016 10:28 AM
  [ # 13 ]

De hendel of het intervalrelais. Zit op je zekeringkast en is lichtblauw.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2016 05:50 PM
  [ # 14 ]

Bedankt voor je hulp. Het relais was het probleem.
Er is toch ook een relais waarbij jezelf de interval snelheid kan bepalen?

Verder is de auto straks weer voorzien van stoelverwarming. Uiteraard met de originele bx knoppen.
Maandag gaat ze naar de garage voor de hydrauliek.

Heeft er nog iemand tiptoetsbediening (de knopjes) over?

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 08 januari 2016 05:54 PM
  [ # 15 ]

Als ik binnenkort in stalling ben zal ik even kijken of ik nog een tiptoets knopje voor je heb.

Groetjes Martijn.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook